Obserwatorzy

niedziela, 18 stycznia 2015

Farbowanie włosów henną Khadi orzechowy+ ciemny brąz

Cześć dziewczyny!!!


No i stało się, po wielu przemyśleniach i niepewnościach pofarbowałam włosy henną. Zdecydowałam się na ten krok, ponieważ po drogeryjnych farbach moje włosy wychodziły czarne, a zależało mi na ładnym średnim brązie. Do tego mam już pierwsze siwe włosy (dlatego nie chcę farbować włosów na super ciemne kolory) i koloryzacja chemiczna co miesiąc bardzo źle wpływała na moją czuprynę, włosy były przesuszone i wypadały garściami. Ślub już za kilka miesięcy więc czas najwyższy zadbać o włosy.


Zdecydowałam się na hennę Khadi orzechowy brąz i ciemny brąz, ponieważ bałam się, że sam orzechowy wyjdzie zbyt rudy, a sam ciemny brąz wyjdzie za ciemny. Hennę zamówiłam na Allegro, opakowanie 100gram kosztowało ok.25zł.





Oczywiście zanim zdecydowałam się na zakup, przejrzałam chyba wszystkie fora internetowe:D Im więcej czytałam, tym więcej pojawiało się wątpliwości. O ile na początku byłam w 100% zdecydowana na naturalną koloryzację, bo zależy mi na zdrowych pięknych włosach, o tyle po przeczytaniu wątków o hennie pojawiało się coraz to więcej wątpliwości. Mimo wszystko postanowiłam spróbować. Bardzo, ale to bardzo dziękuję za wszystkie porady i instrukcje pod ostatnim postem:*


Mieszankę 50gram orzechowego brązu+50gram ciemnego brązu+sok z jednej dużej cytryny zrobiłam w środę wieczorem. Szczerze powiem, że nie zwracałam aż tak uwagi na temperaturę wody, była po prostu ciepła. Całość dokładnie wymieszałam, zawinęłam w folię i zostawiłam do utlenienia. W czwartek umyłam włosy bardzo dokładnie, osuszyłam je i nałożyłam papkę- co okazało się dosyć trudne. Sam zapach henny od razu po wymieszaniu henny nie był aż tak straszny, jednak po utlenieniu drażnił mnie niemiłosiernie. Porównałabym go do zapachu ciepłej, wręcz uparowanej świeżo skoszonej trawy. Masakra. Druga rzecz, która również mnie drażniła to spływająca wszędzie brązowa woda. Następnym razem postaram się, aby papka była odrobinę bardziej gęsta, może wtedy uniknę aż takiego potoku:P Całość trzymałam na głowie 3godziny i 40 minut, oczywiście pod folią i ręcznikiem. Później zmyłam letnią wodą i poczekałam aż włosy wyschną.


Zaraz po zmyciu włosy miały bardzo rudawy blask. Jednak po kilku godzinach kolor zrobił się koniakowo- herbaciany. Dopiero wczoraj umyłam włosy szamponem i nałożyłam Waxa. Zaskoczył mnie blask włosków, ich mięsistość, grubość i sprężystość. Myślę, że warto było męczyć się przez kilka godzin z tym smrodem i potokiem spływającym z głowy. Co do koloru to raczej zbyt mocno nie chwycił, ale myślę, że to przez to, że niedawno farbowałam włosy farbą chemiczną a wcześniej je rozjaśniłam. Do tego wyszedł jaśniejszy niż przewidywałam, ale i tak mi się podoba:)



 W zależności od światła kolor wygląda bardzo różnie.









Pozdrawiam
Kasia:)










8 komentarzy:

  1. Najważniejsze że Ci się podoba, trzymam kciuki za dalsze włosowe odkrycia i postępy :D
    /Miśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Mam nadzieję, że przy kolejnym hennowaniu mocniej złapią kolor.
      Ale przyznam się, że po 15 minutach od nałożenia mieszanki miałam już dosyć:P Śmierdziało niemiłosiernie, a do tego ta woda ściekająca... Ale czego się nie robi dla włosów:D

      Usuń
  2. Ładnie wyszło :-)
    Na ściekającą wodę mam dwa rozwiązania:
    - zawsze hennuję suche włosy,
    - lepsza jest gęstsza papka, więc nigdy nie dolewam zbyt dużo wody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby był ciemniejszy wystarczy nie dodawać cytryny, która rozwija barwnik czerwony i zabija niebieski i nie odstawiać, bo to również nie sprzyja ciemnemu barwnikowi tylko czerwieniom i rudościom;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymaj hennę trochę dłużej na pewno nie wyjdzie czarny wcześniej pisałam że trzymałam 5 godzin i kolor zawsze wychodził brązowy i dłużej trzymał.Zawsze nakładałam papkę na suche włosy owijałam folią spożywczą i zakładałam grubą wełnianą czapkę.Pod wpływem wysokiej temperatury kolor był bardziej intensywny.Następnym razem spróbuj a zobaczysz różnicę.Pozdrawiam Ania.

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z siwkami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siwe włosy również chwyciły kolor, nie są jaśniejsze.

      Usuń