Obserwatorzy

czwartek, 15 maja 2014

Skąd się bierze chamstwo?

Cześć dziewczyny!!!


Miał być post o paznokciach, ale poranne wydarzenia sprawiły, że zaczęłam się zastanawiać skąd w ludziach tyle chamstwa i złości. Nic wielkiego się nie stało, po prostu sprzedałam coś na allegro (ciuch), a Pani, która zakupiła towar nie porównała swoich wymiarów z wymiarami podanymi na aukcji. Towar doszedł i okazało się, że nie pasuje. Zamiast napisać maila, że ciuszek nie pasuje i zapytać o możliwość zwrotu, wyrypała taki chamski tekst, że aż uszy miałam czerwone:P (a tak w ogóle to wystarczy przeczytać uważnie opis aukcji). Pierwsza moja myśl była taka, że odpiszę w tym samym tonie, ale... No właśnie ale po co? Po co na chamstwo mam odpowiadać tym samym?

Ostatnio zarówno w realu jak i w sieci spotykam się z chamstwem, złością czy opryskliwością. Zaczęłam się zastanawiać dlaczego tak jest, czym jest to spowodowane i jakoś nie umiem znaleźć odpowiedzi:P Wiadomo, że przecież wszyscy nie będzie do siebie super milusi, a na świecie nie zapanuje miłość, pokój, tęcza i jednorożce, ale czy trzeba reagować aż tak ostro. Można w normalny, kulturalny sposób ze spokojem zwrócić uwagę komuś, czy wyrazić swoje odmienne zdanie. Nie trzeba (chyba) pluć jadem na prawo i lewo.

Zdarzają się skrajne przypadki do których kultura nie przemawia i trzeba dodać do wypowiedzi trochę ognia, ale z reguły jest to zbędne.


Nie wiem czy chamstwo wynika z zazdrości? Złego samopoczucia? Ogólnych problemów? No nie wiem. Czy wewnętrzne problemy upoważniają do wyładowywania się na innych? Przyznam, że w realu nie jest jeszcze tak źle, ale w sieci można się naczytać prawdziwych kwiatków. Może to dlatego, że wielu osobom wydaje się, że w sieci są anonimowe....


Takie moje małe luźne przemyślenia:) 
Pozdrawiam
Kasia

9 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że wielu ludzi myśli, że jak zabłyśnie chamstwem, to stanie się bardziej poważanymi

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja myślę, że to najwięksi nieudacznicy się wyżywają na necie i piszą chamskie bzdury

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz jest taka moda i nic z tym nie zrobisz

    OdpowiedzUsuń
  4. Chamstwo jest wywołane wieloma czynnikami,ale nie warto się łudzić że na świecie coś się zmieni.
    Taka już natura ludzka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu,ja również się nad tym zastanawiam.Wydaje mi się,że po części to wynik zazdrości.

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się wydaje, że takie osoby po prostu zazdroszczą...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, doskonale Cię rozumiem ! Ja na szafie też miałam parę takich sytuacji ;/ najlepiej zamiast maila czy wiadomość to od razu wystawiać jakieś neutrale czy negatywy ... ach Ci ludzie ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Chamstwo to chyba wynik czystej zazdrości i niskiej samooceny, nie wiem już sama ale nie warto z tym walczyć. Ludzie byli i będą "zazdrośni".

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektórym się wydaje że chamstwem załatwią wszystko. Ale na szczęście działa to inaczej. Będąc na Twoim miejscu nie zgodziłabym się na zwrot. Miłej osobie jak najbardziej, wrednej babie nie ;).

    OdpowiedzUsuń