Obserwatorzy

poniedziałek, 10 marca 2014

Idealna domowa maska drożdżowa

Cześć dziewczyny!!!


Nie wiem jak u Was, ale u mnie pogoda jest piękna:) Postanowiłam zabrać się za wiosenne porządki i mega wielkie pranie:P czas odświeżyć wiosenne wdzianka:)


Długi czas szukałam maski idealnej. Kilka sklepowych masek pokochałam, ale żadna z nich nie jest tak wielofunkcyjna jak domowa maska drożdżowa:) Dodawałam do niej różne składniki, aż wreszcie opracowałam odpowiedni przepis:
-0,5 kostki drożdży,
- trochę gorącej wody (tak, aby drożdże się rozpuściły, ale nie za dużo),
-łyżka miodu,
-łyżka oleju lnianego lub słonecznikowego lub rzepakowego,
-maska kallos keratin i biowax do włosów ze skłonnością do wypadania aby zagęścić mieszankę(po płaskiej łyżce).


Powstałą mieszankę nakładam na włosy, ciasno owijam folią spożywczą i ręcznikiem lub turbanem. Jeśli mam czas trzymam maskę ok 2-3godzin, a jeśli nie mam go za bardzo to 45 minut (wtedy do mieszanki dodaję kilka kropel oleju rycynowego). 

Po 15 minutach od nałożenia maska zaczyna bąbelkować i nie jest to super przyjemne uczucie, ale da się przeżyć. 

Maskę zmywam zwykłym szamponem i na moment nakładam jakąkolwiek odżywkę d/s. Po takich zabiegach włosy są niesamowicie miękkie, błyszczące, nawilżone i mięsiste. Największym plusem jest to, że drożdże przyspieszają porost:) Żadna inna maska drożdżowa, nawet ruska nie sprawdziła się u mnie tak super jak ta. Niestety w lutym trochę o niej zapomniałam, stąd mniejszy przyrost, ale w tym miesiącu wracam do niej z pokorą:)


A Wy macie ulubione maski domowe?


10 komentarzy:

  1. muszę zrobić taką maseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu również stosuję maseczkę z drożdży, jednak w połączeniu z jogurtem. I jedyne co jest mi ciężko w niej znieść to...zapach, który niestety pozostaje na włosach ;/ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie spać z tą maską na włosach, bo śmierdzi nieziemsko:D Zmywam ją zazwyczaj szamponem jajecznym z kolagenem Bingo Spa, który sam w sobie pachnie intensywnie i trochę "zagłusza" drożdżowy smrodek

      Usuń
  3. Uwielbiam maskę z żółtka z olejkiem rycynowym. Włosy są po niej super nawilżone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami ją robię, ale trochę się brzydzę surowego jajka:P

      Usuń
  4. Miód fajnie rozjaśnia włosy. Uwielbiam dodawać jeszcze cytrynę do masek lub cynamon i imbir

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po cytrynie moje włosy są tępe w dotyku. Ale imbir chętnie dodaję do masek:)

      Usuń
  5. Moje włosy kochają maskę z bananów, jogurtu, miodu i cytryny. Są po niej niesamowicie gładkie

    OdpowiedzUsuń