Obserwatorzy

czwartek, 26 września 2013

"Musiałam odejść"- wyznania najbliższej rodziny terrorysty

Cześć dziewczyny!!!

Kilkukrotnie wspominałam, że uwielbiam czytać książki. Pochłaniam je w bardzo dużych ilościach, czego mój TŻ nie potrafi zrozumieć:P

 Po obronie, aby rozładować stres usiadłam do książki, którą pożyczyłam od kuzynki. "Musiałam odejść"- nic nie mówiący mi tytuł, na okładce kobieta ubrana w tradycyjny islamski strój. 





Uwielbiam książki oparte na prawdziwych wydarzeniach. "Musiałam odejść" to wyznania pierwszej żony Osamy Bin Ladena i jednego z synów- Omara. Nadżwa Ghanem w wieku 15 lat wychodzi za mąż za swojego kuzyna Osamę i wyjeżdża z rodzinnej Syrii do Arabii Saudyjskiej. Z pełnej pasji nastolatki zamienia się w tradycyjną arabską żonę. Ze stoickim spokojem godzi się na wszystko co przynosi los: na kolejne dzieci, na nowe żony, przeprowadzki, podejrzane działania męża. Nie będę zdradzać fabuły:P Osoby, które lubią książki o kulturze arabskiej gorąco zachęcam do czytania.

Każdy słyszał o Osamie Bin Ladenie, o jego działalności w Al-Kaidzie. Interesuję się polityką i tym co dzieje się na świecie, dlatego dobrze orientowałam się w działaniach terrorystycznych Bin Ladena, ale znałam je ze strony europejskiej. Nigdy nie zastanawiałam się jak patrzyli na niego rodacy, nie pomyślałam, że miał rodzinę (i to całkiem sporą: 25 dzieci i 5 żon- nie licząc rozwodów). To dziwne, że żony tak zgodnie i z pokorą znosiły kolejne plany terrorysty, życie w odosobnieniu, brak wygód- dziwne dla nas Europejek. 

Data 11 września 2001roku wpłynęła na życie ludzi na całym świecie. Co czuła Nadżwa i Omar oglądając w telewizji wynik działań swojego męża/ojca? Świetna książka, dająca wiele do myślenia.



4 komentarze:

  1. Nigdy nie zrozumiem kultury muzułmańskiej i tego, że kobiety dają sobą tak pomiatać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się ciekawa, może ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię czytać książki i szczerze mówiąc zachęciłaś mnie do przeczytania tej. Lubie mieć inną perspektywę na zdarzenia, a poznawanie nowych kultur to podróż sama w sobie, więc dodają ją do zakłądki chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam czytać. Książka na pewno jest interesująca.

    OdpowiedzUsuń