Obserwatorzy

poniedziałek, 18 marca 2013

Mycie włosów odżywką

Cześć dziewczyny!!!


Dzisiaj wyszłam z pracy punktualnie, czyli chwilkę po 16:) Wróciłam do domu, zjadłam obiad, wypiłam herbatkę, przejrzałam pocztę i inne blogi. A teraz podzielę się moimi przemyśleniami.

O myciu włosów odżywką pisano już wiele. Chciałam się z Wami podzielić moimi odczuciami. Początkowo twierdziłam, że jest to jedna wielka bzdura, że nie domyję tak włosów i będą jeszcze bardziej przyklapnięte. Pierwsze mycie włosów odzywką było fatalne w skutkach... Czupryna była oklapnięta, a po kilku godzinach wręcz przetłuszczona. Mimo wszystko nie poddałam się i dalej testowałam coraz to nowe odżywki i inne sposoby. Wreszcie opracowałam swój system:)



Po pierwsze włosy myję odżywką raz na jakiś czas i to w sytuacjach kiedy bardziej wymagają odświeżenia, a nie umycia. Wiadomo, w taki sposób nie da się zmyć oleju. W jaki sposób myję? Otóż okazało się, że moje włosy nie lubią samej odżywki dlatego mieszam 1/4 porcji szamponu i 3/4 porcji odzywki. W ten sposób moje włosy są jednocześnie odświeżone a zarazem odżywione. Nie są przyklapnięte i nie przetłuszczają się szybciej. Loki są ładnie nawilżone, ale nie obciążone. Należy pamiętać o dokładnym spłukaniu włosów, bo jeśli się nie postaramy- skutki mogą być tragiczne (czytaj tłuste gniazdko na głowie lub łupież). W taki sposób staram się dokładnie i delikatnie masować skalp i włosy przez 5 minut (w moim przypadku jest to czas wystarczający do wchłonięcia wszelkich cudownych substancji).


Jakie odżywki wybieram? Przede wszystkim lekkie i niezbyt treściwe. Leiste, nie perłowe, bez oblepiaczy lub z ich niewielką ilością.
















15 komentarzy:

  1. Gdy miałam dłuższe włosy ta metoda się u mnie sprawdzała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy jak długo u mnie będzie ok, podejrzewam, że latem taki sposób mycia nie przejdzie

      Usuń
  2. a czy te odżywki z ziaji nie mają przypadkiem parafiny w składzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają, ale o dziwo moim włosom to nie przeszkadza (póki co)

      Usuń
  3. Od jakiegoś czasu noszę się ze spróbowaniem tej metody, ale nie ma dnia, że nie wychodzę z domu, więc nie mam kiedy ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą metodę faktycznie lepiej stosować wtedy, kiedy nie planuje się wyjścia z domu. Moje początki były straszne, a niedomyte gniazdko było normą

      Usuń
  4. Jeszcze nie wypróbowywałam mycia odżywką... Wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wszystko przychodzi czas. Sama nie próbowałam wielu metod, bo nie na wszystko mam czas, a poza tym jakoś wydaje mi się, że nadmiar pielęgnacji też nie jest dobry

      Usuń
  5. Po myciu odzywką moje włosy był lekkie i odbite u nasady - ogromnie podobał mi się ten efekt :) Szkoda ze mam skórę głowy przetłuszczająca się, w innym wypadku zamieniłabym szampon na odżywkę właśnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy przetłuszczają się średnio. Zazwyczaj myję je co 2 dzień, ale mycie odżywką zmusza mnie do codziennego mycia.

      Usuń
  6. Zostałaś otagowana u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W moim przypadku mycie odżywką się nie sprawdziło. Włosy były bez zycia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Da sie zmyc olej odzywka, jak najbardziej :) Szkoda ze Tobie ta metoda nie przypasowala, ja ją uwielbiam, szczegolnie gdy nie chce mi sie kombinowac danego dnia z myciem, odzywkami, maskami itp, to wlasnie myje odzywka i sa umyte i odzywione jednoczesnie :) Odzywki ziai maja chyba olej rycynowy, parafine i silikony w skladzie, wiec do mycia solo sie nie nadaja, chociaz jesli z szamponem jest ok to moze kiedys wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakiej odżywki używasz do mycia? Chętnie wypróbuję

      Usuń
  9. Od czasu do czasu myję włosy odżywką, ale to wtedy gdy nie wychodzę na drugi dzień z domu, bo włosy nie są za ładne... :( Myję Ziają intensywne odżywianie ;)

    OdpowiedzUsuń